هرکول پوآرو (Hercule Poirot)

سخن معروف پوآرو:کار درست همیشه در درون انسان انجام می‌شود، همه چیز بر عهده سلول‌های خاکستری است. هیچ وقت این سلول‌های کوچک را از یاد مبر.

پوآرو بلژیکی است و قبلاً عضو نیروی پلیس بلژیک بوده اما داستان‌های او وقتی آغاز می‌شود که به انگلستان آمده و کارآگاه خصوصی گشته است. اولین داستانی که او در آن شرکت داشته «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» است و آخرین آن‌ها «پرده» است که در آن پوآرو می‌میرد و به نوعی خود را می‌کشد. از خصوصیات اخلاقی پوآرو، می‌توان به مرتب و منظم بودن بیش از حد او، و نیز به علاقه‌مندی زیاد او به غذا و غذا خوردن اشاره کرد.

پوآرو در رمان ماجراهای اسرارآمیز توسط دوست نزدیکش آرتور هستینگز به این صورت معرفی می‌شود: پوآرو کوتاه قد است، قد او به صد و پنجاه سانتی‌متر هم نمی‌رسد کوچک اندام و یه کم چاق، سرش دقیقاً به شکل تخم مرغ است و اندکی آن را به یه طرف متمایل میکند. سبیل نظامی کلفت و منظمی دارد و این سبیل به صورتش شکوه خاصی بخشیده است. بسیار این دوست بلژیکی کوتاه قدم مرتب و شنگول و شیک پوش است و وسواس زیادی دارد و همیشه مشغول مرتب کردن خرت و پرت هاست. به نظرم برای او درد تحمل کثیفی و گرد و خاک از شلیک گلوله دردناک تر باشد. فرانسوی زبان است و در عین حال بسیار مغرور.

در رمان لرد اجور می میرد از زبان کاپیتان هستینگز بیان می‌شود:پوآرو گفت دوست من قاتل در این ماجرا یه اشتباهی کرده‌است. با اینکه جواب را می دانستم از او پرسیدم چه اشتباهی؟ پوآرو با غرور جواب داد او سلول‌های خاکستری هرکول پوآرو را فراموش کرده‌است. پوآرو صفات و ویژگی‌های زیادی داشت ولی بویی از فروتنی نبرده است. در رمان‌های کریستی پوآرو بسیار مغرور و متکبر و به دو از فروتنی بیان شده‌است.

از دوستان پوآرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:آرتو هستینگز دوست و همکار صمیمی پوآرو که بعضی از داستانها از زبان اوست، سربازرس جیمز جپ که بعضی پرونده‌ها را با پوآرو در میان میگذارد. خانم فلیسیتی لمون منشی پوآرو و جرج مون ولت خدمتکار و پیشخدمت پوآرو.

رمان‌های پوآرو تا بحال بارها دستمایه تئاتر و سینما بوده‌اند و بازیگرانی همچون آلبر فینی، پیتر یوستینف و دیوید سوشِی از جمله بازیگرانی بوده‌اند که به جای او ایفای نقش کرده‌اند.

اطلاعاتی درباره ی هرکول پوآرو:

لقب:«Monsieur Poirot»

مذهب:کلیسای کاتولیک

ملیت:بلژیکی

محل تولد:سپه،والونی،بلژیک

مرگ:October 1949

محل مرگ:ماجرای اسرارآمیز در استایلز،اسکس،انگلیس

اولین حضور:ماجرای اسرارآمیز در استایلز

آخرین حضور:پرده (رمان)

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1397برچسب:, | 15:42 | نويسنده : narges shabani |